Koulumme oppilaiden huoltajat oli kutsuttu aamukahville keskustelemaan ajankohtaisista kouluasioista. Tällä kertaa keskityimme käyttäytymisen arvioinnin uudistamiseen. Hietakummun ala-asteen käyttäytymisen arvioinnin osa-alueet ovat käytös, työrauha, sosiaaliset taidot ja vastuullisuus.
Pienen alustuksen jälkeen aikuiset saivat tehtäväksi keskustella ja kirjata pöytäryhmissä ajatuksia aiheesta. Vanhempien kesken syntyi hyviä keskusteluja ja saimme paljon arvokasta palautetta arvioinnin uudistamiseen.
Tässä joitakin poimintoja vanhempien näkemyksistä:
Mitä on hyvä käytös? Omaa ystävälliset käytöstavat, kunnioitusta, ottaa huomioon erilaiset ihmiset, muistaa kiittää ja tervehtiä, jaksaa odottaa vuoroaan, hallitsee erilaiset tilanteet, tukee myös muita hyvään käytökseen
Entä hyvä työrauha? Keskittymistä omaan työhön, ohjeiden kuuntelemista ja noudattamista, joustavuutta oman ja muiden työskentelyn suhteen, antaa muiden keskittyä annettuun tehtävään
Millaiset ovat hyvät sosiaaliset taidot? Huomioi muiden tarpeet ja mielipiteet, osaa toimia ryhmän jäsenenä, huomioi muut tasapuolisesti ja ystävällisesti, uskaltaa ilmaista mielipiteensä perusteluineen, ei kiusaa
Mitä on vastuullisuus koulussa? Pitää huolta, että läksyt on tehty ja tavarat mukana, on ajoissa paikalla, pitää ympäristön siistinä, ottaa vastuun omasta toiminnasta, edistää ryhmän yhteistä toimintaa, huolehtii yhteisestä omaisuudesta
Aamukahvikäyttäytyminen: erinomainen! Kiitos vanhemmille aktiivisesta työskentelystä kahvittelun lomassa!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Jätä terveisiä kirjoituksista. Kaikkiin pyritään vastaamaan, mutta vain asialliset julkaistaan.